Annuleren & Retourneren

Annuleringsprocedure

Indien u een door u geplaatste bestelling wenst te annuleren, kan dit zonder enige verplichting of gevolgen, behalve voor speciaal voor u gemaakte producten.

Annuleren voor levering

Wij hopen dat dit niet onze fout is, anders horen wij dat graag van u. Annuleringen kunt u e-mail info@maillefabriek.nl ) aan ons doorgeven.

Annuleren tijdens levering

Wij raden u aan om bij aflevering van uw bestelling te controleren of het geleverde product overeenkomt met het door u bestelde product, en daarbij te letten op het merk, het modelnummer, de kleurstelling en eventuele beschadigingen.

Als het product niet overeenkomt met wat u besteld heeft, kunt u onmiddellijk contact opnemen met de klantenservice en zullen wij u een aanbod doen voor een nieuwe levering. Indien u niet akkoord gaat, kunt u uw aankoop onmiddellijk annuleren en de goederen terugsturen naar het leveringsbedrijf, in welk geval u geen retourkosten zal moeten betalen.

Na ontvangst van het bestelde product gaat de wettelijke wachttijd van 14 dagen in, waarin u het product kunt “beoordelen” en eventueel retourneren.

Zie de retourprocedure hieronder en de producten die niet geruild/geretourneerd kunnen worden. Hier vindt u meer informatie over de wet verkoop op afstand en de afkoelingsperiode.

Terugkeerprocedure

Emaillefabriek.nl hanteert de volgende retourprocedure:

  1. Alleen onbeschadigde goederen in de originele verpakking kunnen worden geretourneerd. Plak geen stickers e.d. op de verpakking!
  2. Voor een omruiling van goederen wegens verkeerde levering of beschadiging, gelieve ons rechtstreeks te contacteren
  3. Indien u een terugbetaling van het aankoopbedrag wenst, vergeet dan niet uw rekeningnummer duidelijk te vermelden. Voor internationale transacties hebben wij ook uw IBAN-nummer nodig.
  4. Bij het retourneren van goederen (reden C op het formulier) wordt de aankoopprijs van de goederen terugbetaald, maar niet de verzendkosten.
  5. Stuur het retourformulier naar info@emaillefabriek.nl Wij zullen uw retouraanvraag verwerken en u binnen 1 werkdag een antwoord geven.
  6. Zodra de goederen zijn goedgekeurd, stuurt u ze terug naar het hierboven vermelde adres. Gelieve een afdruk van het ingevulde retourformulier bij te voegen.
  7. Indien nodig zullen wij uw rekening zo snel mogelijk terugbetalen na controle van de goederen en de verpakking. In geval van schade aan verpakking of apparatuur wordt een deel van het bedrag terugbetaald volgens onze leveringsvoorwaarden.

Verdere informatie

Uitsluitingen

De volgende uitsluitingen zijn van toepassing op de afkoelingsperiode van 14 dagen:

  1. Reinigingsproducten zoals reiniger voor roestvrij staal, ovenreiniger en waterfilters.
  2. Speciaal voor u bestelde artikelen of artikelen in kleur
  3. Artikelen die gebruikt, beschadigd of niet afgemaakt zijn.

Ruilen voor andere goederen

Naast terugzending is ook omruiling van goederen mogelijk. Als u een artikel ruilt, worden ook de verzend- en retourkosten in rekening gebracht. Ook in het geval van een omruiling zullen de goederen intact en ongebruikt zijn, in de originele onbeschadigde verpakking. Beschadigde of gebruikte producten kunnen niet worden geruild.
Als wij een artikel ontvangen dat incompleet of beschadigd is of niet in de originele verpakking zit, wordt u een percentage van het aankoopbedrag in rekening gebracht.

Kosten

De kosten voor het verzenden of retourneren van een of meer producten zijn voor uw eigen rekening.